Dla kogo zajęcia i jakie?
Projekt Outside the Box wystartował, kiedy to po pobycie w Wielkiej Brytanii (pojechałam tam w wieku 11 lat i zostałam na długo) i studiach [międzywydziałowe: lingwistyka/psychologia , zakończony dyplomem Master, a później doktoratem – temat: nauczanie i języków obcych i terapia pedagogiczna osób z trudnościami w zapamiętywaniu i koncentracji z uwzględnieniem osób w spektrum autyzmu i ADHD oraz psychologia – dyplom Master] w Wielkiej Brytanii zajęłam się edukacją językową osób w różnym wieku (general i business English). Angielskiego uczyłam już jako nastolatka. Zarówno dzieci, jak i dorosłych – Polaków przebywającym w moim otoczeniu w Anglii. Po powrocie do kraju początkowo były to placówki państwowe – szkoły. Jednak od pierwszego dnia wierzyłam, że nie jest to dokładnie to, czego potrzebujemy – ja oraz moi uczniowie. Chcę dawać z siebie coś więcej niż tylko zadania w podręczniku i nudne regułki według zastałych schematów. Wszyscy przecież znamy ten problem, gdy potrafimy wręcz wyśpiewać teorię użycia danej formy gramatycznej, ale nigdy nie używamy jej w praktyce.
Jako osoba dwujęzyczna doskonale zdaję sobie sprawę z rozbieżności między „umiem” i „używam” lub „rozumiem” a „znam teorię”. Po moich zajęciach masz umieć, rozumieć, ale przede wszystkim rozumieć. Taki jest cel.
Kogo uczę, kogo nie
Moją główną specjalizacją jest nauczanie młodzieży oraz dorosłych w zakresie General i Business English. W tym również emerytów. Nie uczę natomiast dzieci poniżej 14 roku życia.
Do każdych zajęć przygotowuję się indywidualnie, jednocześnie sama jestem uczniem (uczę się w tej chwili francuskiego i programowania) i właśnie pod tym kątem prowadzę swoje zajęcia. Wymagając i przygotowując wiele, ale jednocześnie wiedząc, jak to jest być „po tej słabszej stronie”.
W związku z tym dość sporo wymagam od uczniów, ale zarazem staram się prowadzić ich płynnie przez meandry nauki. Wszelkie prace pisemne opieram na realnych wzorach z życia, a nie na przestarzałych arkuszach, w których roi się od dziwactw.
Język służy przecież do porozumiewania się, a nie jest tylko katalogiem haseł. Staram się, aby moi uczniowie widzieli wyraźne postępy właśnie w porozumiewaniu się na różnych polach.
W 2020 roku rozpoczęłam szkołę psychoterapii w celu zdobycia kwalifikacji do pracy psychoterapeutycznej z osobami w spektrum autyzmu, które do kwalifikacje (oraz idące za nimi umiejętności) wdrażam w trakcie zajęć językowych.
Od 2022 prowadzę również psychoedukację dla osób neuroatypowych.
Od 10 lat prowadzę zajęcia dla osób w spektrum autyzmu oraz osób dyslektycznych (dyslektyków) i z objawami ADHD.
Zajęcia zwykle odbywają się stacjonarnie, ale oczywiście możliwe są lekcje angielskiego online.
Jak i kiedy uczyłam się angielskiego? Jak wyglądała moja styczność z General i Business English?
Edukację językową zaczęłam w wieku ok. sześciu lat, oglądając anglojęzyczną wersję Ulicy Sezamkowej. Mniej więcej od tego też czasu chodziłam nieprzerwanie na dodatkowe lekcje i kursy językowe.
Od jedenastego roku życia mieszkałam i uczyłam się w Anglii. Pobyt tam zwrócił moją uwagę na język współczesny. Dlatego nie uczę pojęć i słówek, które wyszły z użycia, ale dalej tkwią w podręcznikach…
Przed wyjazdem do Wielkiej Brytanii zdałam egzaminy FCE oraz CAE (w odstępie roku, wierzę jednak, że można to zrobić nawet szybciej, jeśli komuś zależy). Później Cambridge English Business Higher (biznesowy certyfikowany egzamin na poziomie C1+).
W trakcie nauki na Wyspach udało mi się również napisać IELTS na poziomie 9.0 oraz otrzymać CELTA (Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages). Po powrocie natomiast zrobiłam jeszcze DELTA (International Diploma in Language Teaching Management).
Od tego czasu często uczestniczę w szkoleniach, kursach, warsztatach i webinariach. Zarówno w zakresie nowoczesnego nauczania, coachingu, jak i samej znajomości języka angielskiego. Jeżdżę na konferencje i śledzę nowinki wydawnictw edukacyjnych, starając się systematycznie rozwijać.
Przede wszystkim: angielskiego używam w życiu codziennym i naprawdę sprawia mi to frajdę!
Mam również kwalifikacje do pracy z osobami dotkniętymi:
- nieśmiałością, brakiem pewności siebie,
- mutyzmem wybiórczym,
- dysleksją rozwojową(zarówno klasyczną, jak i słuchową)
- ADHD, ChaD
oraz osobami w spektrum autyzmu
i również z nimi potrafię znaleźć nić porozumienia.
Klikając TUTAJ, zapoznasz się z pełną ofertą zajęć.
Zapraszam również na Fanpage oraz oczywiście do zakładki BLOG.