Wyświetlanie wszystkich wyników: 11
-
Gotowa lekcja – Hydration
zł8,00 Dodaj do koszyka -
Materiał konwersacyjny: Workaholics
zł8,00 Dodaj do koszyka -
Self-care – ALL LEVELS
zł10,00 Dodaj do koszyka -
SO TO SPEAK – 1st Conditional
zł5,00 Dodaj do koszyka -
so to speak: Abortion
zł5,00 Dodaj do koszyka -
Tell me about it – Addictions
zł4,00 Dodaj do koszyka -
Tell me about it – Family
zł4,00 Dodaj do koszyka -
TELL ME ABOUT IT – FIX IT!
zł5,00 Dodaj do koszyka -
Tell me about It – Shopping
zł4,00 Dodaj do koszyka -
wszystkie poziomy – let’s agree to disagree
zł10,00 Dodaj do koszyka -
WSZYSTKIE POZIOMY 24 questions about you
zł5,00 Dodaj do koszyka
Jestem mama dziewczynki z Za. Ma duzy klopot z angielskim ze wzgledu na spore problemy z przetwarzaniem sluchowym. Dodatkowo ma adhd. Chce jej pomoc i zastanawiam sie nad lekcjsmi prywatnymi. Czy lepiej wybrac zajrcia grupoee czy indywidualne??? Corka ma 9 lat.
Ja bym jednak stawiała na lekcje indywidualne, gdyż grupa może dziecko przytłoczyć jeszcze bardziej i efekt będzie odwrotny do oczekiwanego.
A jak pracować z uczniem klasy 1 liceum, który został zdiagnozowany w wieku 17 lat? Ciężko jest porozumieć się z nim w języku polskim. Jest w klasie jedynym Aspiem, co znaczy, ze muszę dostosować formy pracy do jego wymagań, a jednocześnie pracować z pozostałymi. Dodam, ze interesuje się kowalstwem….
Wygląda na ciężki przypadek. Fakt, czasem Aspiki mogą sprawiać wrażenie trudnych w porozumieniu. Kowalstwa na lekcji w szkole raczej nie wykorzystasz. Hmm… Na pewno nie komentować jego dziwnych zachowań, o ile nie rozwalają kompletnie pracy całej grupy. Nie pozwalać mu przejmować kontroli nad sytuacją. Natomiast na pewno chwalić i zaznaczać, kiedy zrobi coś zgodnie z poleceniami, to go powinno zachęcić. Zaburzenia nie pojawiły się nagle, więc jakoś przebrnął przez wszystkie poprzednie lata bez zaświadczenia. Ogólnie skupiłabym się na zagadnieniach koniecznych do egzaminów końcowych, nawet jeśli do matury wciąż daleeeeeeko. Infografiki i obrazki natomiast można wykorzystywać z korzyścią dla całej klasy.
Dzień dobry,
Jestem mamą 14-letniego ASa. Chłopak jest w I lo, ale problemy z angielskim rozpoczęły się już w 7 klasie.Potem to już dramat. Z ucznia szóstkowego na 30% na egzaminie ośmioklasisty:( Nie potrafi czytać, nie zna podstaw. Jest utalentowany humanistycznie, ale dostaje jedynki za jedynkami z angielskiego… Lekcje indywidualne od klasy 5. Teraz zero efektu. Ani ja ani nauczyciele indywidualni nie wiemy co robić. Co zmienić? Niestety, mieszkamy w Poznaniu. Byłabym wdzięczna za każdą radę, pomoc.
Pozdrawiam
Elżbieta
Przede wszystkim zapytałabym dziecko. Ludzie z ZA często potrafią sami określić, co jest nie tak i jakich technik bardziej potrzebują, tylko rodzice/nauczyciele [w dobrej wierze!] zwalają wszystko na nieneurotypowość i nie widzą żadnej szansy poprawy. Na pewno nie pracowałabym na książkach, tylko na materiałach dopasowanych za każdym razem do jego zainteresowań. I powtórki, powtórki, powtórki na zasadzie „behawioralnej”. Tłumaczenie w typie „jak jest to, to musi być to”. Atypowi mają często przywiązanie do zasad i uczą się pamięciowo, „na blachę”. Może jest też jakiś wewnętrzny opór? Może kojarzy język z czymś „niebezpiecznym”? Czy ma relację opartą na zaufaniu z korepetytorem? Przychodzenie i robienie ciągle tych samych zadań, a potem wytykanie błędów nic tu nie da.
Jestem mamą 16-latka z zespołem Aspergera. Jest uzdolniony matematycznie. Chodzi do LO kl.1. Ma bardzo duże problemy z j. angielskim. Zdiagnozowany dopiero w wieku 13 lat, mimo wielu konsultacji od 3 r.ż. Ma problemy z zapamiętywaniem. Czyli nie każdy Aspi ma dobrą pamięć. Z matematyki na półrocze 6 a z angielskiego 1. Ma jeszcze problem z polskim, 3 na półrocze. Z reszty przedmiotów większość 5. Nie wiem jak mu pomóc. Od 5 klasy korepetycje z angielskiego. Szukam korepetytora który ma doświadczenie w nauce osób z Aspergerem i podjął by się nauki mojego syna. Jesteśmy z Wrocławia.
Oczywiście, nie każdy.
Mój artykuł to tylko uproszczenie, oczywiście każda jednostka jest indywidualna i natężenie cech może się różnić.
Trzymam kciuki za znalezienie kogoś odpowiedniego. Ja niestety nie pomogę, gdyż mieszkam w Warszawie.
Gdyby problemy dalej występowały i nie udało się nikogo znaleźć, bardzo proszę o wiadomość mailową (komentarze czasem się nie wyświetlają, więc widzę je z opóźnieniem), postaram się popytać doświadczonych kolegów.
Jestem mamą 8 latka z ZA i pojawił się problem, że syn nie rozumie i nie akceptuje faktu, że w języku angielskim inaczej się pisze niż czyta. Widzimy, że potrafi zapamiętać dużo ze słuchu ale opór ma całkowity gdy widzi, że coś jest napisane. Szukamy dobrej metodyki do nauki języka. Mamy ogromne wsparcie nauczycieli, którzy chcą pomóc i wspierać ale też w tym momencie szukają rozwiązań.
Próbowałabym mu wytłumaczyć, że w polskim też się tak zdarza [marzyć/marznąć, tarzań/tarzan], ewentualnie uświadomiła o istnieniu IPA [międzynarodowe symbole fonetyczne, można się pobawić tutaj: https://ipa.typeit.org/ i tutaj: https://easypronunciation.com/en/english-phonetic-transcription-converter ].
Powinno pomóc odrobinę.
Dziękuję za mini lekcję!
Kreatywność lvl master, dzięki
Witam, nie mogę odtworzyć filmu 🙁 czy jest on dostępny gdzieś w internecie?
pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=k64ttIyUFvs
Proszę bardzo. 🙂
Ciekawa jestem tej lekcji
Super lekcja, wykorzystam we wrześniu 😁
Cieszę się.
Fajna mini lekcja, dziękuję.Z pewnością ją wykorzystam.
Klucz odpowiedzi z pewnością będzie mile widziany 😉
Wyślę na @. 🙂
Świetny wpis, bardzo dziekuję. Za moment mam własnie rozpocząć zajęcia online z dorosłym „false beginner”. Może podpowiesz kilka pomysłów na pierwsze spotkania, szczególnie zależy mi na informacji, gdzie szukać materiałów, które sprawdzą się na takie pierwsze zajęcia. U Ciebie widzę alfabet, z którego pewnie skorzystam. Co jeszcze polecasz?
Ciekawy temat! chętnie wykorzystam 🙂
Bardzo dobrze przygotowana lekcja
Bardzo ciekawe 🙂
Great stuff
Fajne zestawienie,
Super!
Super!czekam na odpowiedzi;)
Super lekcja! Czy mogłabym otrzymać odpowiedzi? 🙂
Dzisiejszy youtube to wysyp pseudospecjalistów w praktycznie każdej dziedzinie, wiec co tu się dziwić 🙂 Najgorzej, że gros z nas wierzy w każde ich słowo i rozsiewa te wątpliwe informacje po świecie.
Co za świetna lekcja! Uwielbiam fakty i mity, to taka angażująca wszystkich aktywność, a żeby było jeszcze bardziej współcześnie to połączenie z memami to geniusz 😀 Czekam na odpowiedzi, bo sama jestem ich ciekawa 😉
Świetny temat, ta wiedza przyda się każdemu!
Świetna i ciekawa lekcja!
Thank you, great lesson
Great one!
W tabelce 'struktury do wyrazania przyszlosci’ jest blad. Future Perfect tworzymy z 'past participle’, a nie z trzecia forma czasownika. Przyklad 'I will have sleep by morning’ jest niepoprawny gramatycznie. Poprawnie byloby powiedziec: 'I will have slept 4 hours by 5am in the morning’ (Do 5 rano bede spal 4 godziny), czyli podobnie jak w Future Perfect Continuous. Roznica pomiedzy tymi dwoma czasami jest taka, ze uzywajac Continuous chcemy podkreslic dlugosc wykonywanej czynnosci.
W tabelce jest „i will have slept”, a nie „sleep”. 🙂 Zwyczajowo dodaje się „by XXX” (jako do tego czasu”), ale to może być już zawarte wcześniej.
Poza tym: „trzecia forma czasownika” to potoczna nazwa „past participle”. Korzystałam z takiego nazewnictwa, bo to jest dużo prostsze do zrozumienia dla przykładowego ucznia na poziomie początkującym, którego NIE SĄ POTRZEBNE nazwy, których nigdy w życiu realnie nie użyje. Wprowadzają tylko chaos.
Co do różnic, to jednak niezupełnie.
I will have done the job by Monday – zrobię [skończę] vs I will have been doing – będę robił [zasadniczo niedokonany].
Nie spodziewałem się, że to jest tak skomplikowane.
No, przecież nie jest. 🙂
Na pewno wykorzystam tę lekcję, uwielbiam takie tematy! Gratuluję i czekam na kartę odpowiedzi.
Proszę o przydatne wyrażenia bardzo mi pomogą .Dziekuje
Cieszę się, że ktoś podziela moje zdanie. Zawsze powtarzałem moim uczniom, żeby traktowali aplikacje oraz kursy do nauki samodzielnej jako dodatek, coś dla powtórek, ale nigdy jako podstawę nauki języka obcego.
Bardzo praktyczne wskazówki. Ubolewam tylko nad tym, że w szkołach państwowych większość znanych mi nauczycieli zupełnie nie uwzględnia chorób czy zaburzeń uczniów podczas swoich lekcji. Wszystkich traktują tak samo, serwują im te same treści, te same metody nauczania, to samo tempo nauki.
PS sprawdź podlinkowanie słów „A ja” w akapicie „A ja uczę się, jak pomagać…” 😉
Nom, z tym jackiem to nie do końca prawdę napisaliście, Jack oznacza Jacek, Jacob to Jakub (Cuba – Kuba), Jaś – Hansel,joachim to joachim, A TO CO NAPISALIŚCIE TU TO NIE IMIĘ!
Dowody na to, co napisaliśmy: https://www.goldenline.pl/grupy/Pozostale/tlumaczenia-angielskie/czy-jackjacek,1215530/
https://obcyjezykpolski.pl/jack-to-nie-jacek/
https://pl.abcdef.wiki/wiki/Jack_(given_name)#:~:text=%20Jack%20to%20imi%C4%99%20.%20Od%20ko%C5%84ca%20XX,by%C5%82o%20tradycyjnie%20u%C5%BCywane%20jako%20zdrobnienie%20od%20Johna%20.
Następnym razem polecam jednak sprawdzić przed poprawieniem kogoś. 🙂
Cuba? Ty chyba żartujesz, Cuba to jest wyspa a nie imię.
Dziękuję za super materiały i to tak regularnie! 🙂
Czy jest szansa na podesłanie odpowiedzi? 🙂
Wszystko super, ale nie zgodzę się z tym, że języka biznesowego, czy jakiegokolwiek innego języka specjalistycznego, można uczyć się/nauczać od samego początku. Szkolenie tak rozbudowanego i zaawansowanego obszaru języka, jakim jest bez wątpienia język biznesowy, na słabych fundamentach nie może skończyć się dobrze. Poza tym, co uczniowi z wiedzy z zakresu języka biznesowego, skoro nie będzie potrafił jej aktywnie wykorzystać?
Oczywiście, że będzie umiał wykorzystać. Mówimy o realnym nauczeniu się, a nie „pruskim systemie robienia miliona notatek”. Spokojnie może nauczyć się zwrotów i sytuacji biznesowych zamiast np. nazw zwierzątek czy opowiadania, co jadł na śniadanie i że był zęby. Możemy np. uczyć podstawowych form gramatycznych na zdaniach dotyczących zakresu obowiązków kursanta zamiast na podstawie mycia zębów. Godziny możemy powtarzać za pomocą umawiania spotkania a nie głupiutkuch worksheetów z internetu. 🙂
Nie zapominajmy o NUTS = TESTICLES ;D
Swietna lekcja