Skontaktuj się:
790-375-342

Blog

Myślę, myślę, myślę… po angielsku!

Myślę, myślę, myślę… po angielsku!

Jakie jest najczęstsza kalka językowa, którą słyszę podczas zajęć językowych? I think yes.  –> klasyczne: myślę, że tak. W zasadzie to nawet nie jest błąd. Komunikat jest zrozumiały, struktura niby w porządku. Coś tu jednak nie gra.  „I think yes” słyszę minimum 15 razy w ciągu dziesięciogodzinnego dnia wypełnionego zajęciami. Za to ani razu nie zdarzyło […]

Czytaj dalej

Chcę, chcę, chcę! – Gramatyka: czasowniki

Chcę, chcę, chcę! – Gramatyka: czasowniki

Tym razem wpis na specjalne życzenie Jarka, a skoro chciał… przyjrzyjmy się słówku: „chcę” i jednemu z najczęstszych problemów na poziomach A2/B1. Na wyższych poziomach pojawia się sporadycznie. Zazwyczaj wyrównuje samo ze względu na dużą styczność z formą poprawną. Po prostu kopiujemy zasłyszane frazy i nie ma potrzeby pilnowania poprawności. Ale zanim do tego dojdziemy… Czy […]

Czytaj dalej

Jak przestać być uczniem i zacząć być użytkownikiem języka angielskiego

Jak przestać być uczniem i zacząć być użytkownikiem języka angielskiego

Na początek trochę prywaty i wyjaśnień. Wierząc, że „do wszystkiego” znaczy tyle co „do niczego”, postanowiłam zawęzić swoją grupę docelową jedynie do osób zaawansowanych i uczę w zasadzie tylko osoby od poziomu B1 do C2 (z dwoma Wyjątkami, które dostaną oczywiście swój Osobny Wątek niebawem). Dlaczego zaawansowani i dlaczego mają przestać być uczniami? Teoretycznie odpowiedź […]

Czytaj dalej

Nauczyciel języków twoim przyjacielem

Nauczyciel języków twoim przyjacielem

Korepetytor twoim przyjacielem? Lekcje indywidualne są coraz częściej wybierają metodą nauki. Bywają ulubionym sposobem zarówno uczniów na wszelkich poziomach nauczania, jak i samych nauczycieli/korepetytorów/lektorów/trenerów zdolności językowych – niezależnie od tego, jak chcemy ich nazywać lub jak sami się nazywają, w większości zgodnie twierdzą, że spotkania 1:1 mają bardzo dużo zalet. Do oczywistych należą oczywiście analiza […]

Czytaj dalej

10 rzeczy, których nie należy mówić korepetytorom

10 rzeczy, których nie należy mówić korepetytorom

Są takie rzeczy, których nie można mówić ani korepetytorom, ani lektorom czy trenerom języków, ani prywatnym nauczycielom – słowem: jakkolwiek nazwiemy te osoby, łączy je jedno – pewnych zdań nie chcą słyszeć. Oto moje prywatne TOP 10, czyli: 10 rzeczy, których nie należy mówić korepetytorom. Nie, nie jestem już korepetytorką. Nie udzielam korepetycji od dobrych kilku […]

Czytaj dalej

Dwujęzyczność u trzylatka – jak tego dokonać i czy warto?

Dwujęzyczność u trzylatka – jak tego dokonać i czy warto?

Czas na wyznanie… Nie dotrzymałam słowa. W TYM wpisie miałam powiedzieć, czy posyłam swoje trzyletnie dziecko na naukę angielskiego i dlaczego. To dosyć skomplikowane… Odkąd mały Szymon zaczął uczyć się języka obcego? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, gdyż jest on dzieckiem dwujęzycznym. Nie chcę i nie będę tutaj przytaczać definicji dwujęzyczności. Zwłaszcza że TUTAJ możecie znaleźć doskonałe […]

Czytaj dalej

Czy uczyć angielskiego małe dzieci? Kiedy zacząć naukę języka angielskiego?

Czy uczyć angielskiego małe dzieci? Kiedy zacząć naukę języka angielskiego?

Jak to jest z nauczaniem maluszków? Czy warto płacić za dodatkowe lekcje? Często znajomi pytają mnie – czy uczyć angielskiego małe dzieci? Czy angielski w przedszkolu ma sens? Kiedy najlepiej zacząć naukę angielskiego? Czy uczę swojego (aktualnie, pod koniec roku 2018, w wieku: 3,5 lat) języka angielskiego? Odpowiedź nie jest prosta i jednoznaczna. To wszystko […]

Czytaj dalej

Gotowa lekcja: Google 2018 i rozwój firmy

Gotowa lekcja: Google 2018 i rozwój firmy

Gotowa lekcja: Google 2018 i rozwój firmy Obiecałam nie obijać się więcej i oto jestem – znów z przygotowanym materiałem na zajęcia biznesowe dla poziomu średniozaawansowanego. Ostatnią gotową lekcję możecie znaleźć TU . Przygotowałam ją o tematyce świątecznej  i przeznaczyłam dla nastolatków i dorosłych – zarówno na zajęcia grupowe, jak i indywidualne. Czasem tak się jednak […]

Czytaj dalej

Nie mam talentu do języków – nauka angielskiego a wmawianie sobie braku predyspozycji

Nie mam talentu do języków – nauka angielskiego a wmawianie sobie braku predyspozycji

To jest mój dzień! Dzisiaj wreszcie nadszedł czas, kiedy mogę się trochę poużalać nad moim ciężkim losem, wyciągając brudy, które przynoszą moi uczniowie i kursanci. Jedną z najbardziej irytujących rzeczy, jakie od słyszę jest: nie mam talentu językowego, nie wiem, co ze mnie będzie… Albo w innej wersji, pozornie mniej beznadziejnej: jak uczyć się języka angielskiego bez […]

Czytaj dalej

GOTOWA LEKCJA: Christmas, Yes, Virginia

GOTOWA LEKCJA: Christmas, Yes, Virginia

Outsidethebox nie odchodzi  zapomnienie! Po przerwie  dodawaniu wpisów postaram się wszystko nadrobić, już niebawem wiele ciekawych materiałów i porad. Dzisiaj coś specjalnie dla zapracowanych nauczycieli –  gotowa lekcja: christmas, yes, virginia – głównie na zajęcia indywidualne lub w parach, ale po drobnych zmianach materiał nada się spokojnie dla grupy. Poziom, dla którego materiały zostały zaadaptoane […]

Czytaj dalej